سیستم سوختی خودروها در طول این سالها،  به منظور بهبود مصرف سوخت و گازهای خروجی دستخوش تغییرات زیادی شده است. سوبارو جاستی 1990 ، آخرین اتومبیل ایالات متحده با کاربراتور بود. بعد از آن ، جاستی را با سیتم تزریق سوخت به بازار روانه کردند. البته این سیستم از سال 1950 آغاز شد و سیستم تزریق سوخت الکترونیکی از 1980 در خودروهای اروپایی استفاده می شد. خب حالا این سیستم تزریق سوخت خودرو چیست؟

 

قبل از موتور احتراق داخلی ، این وظیفه کاربراتور بود که سوخت را به موتور برساند. در بسیاری از ماشین های دیگر مثل ماشین چمن زنی و اره برقی ، هنوز به همین شکل است. اما با مرور زمان کاربراتور پیچیده تر شد تا بتواند وظایفش را عملی کند. به منظور پاسخگویی به محدودیت های سختگیرانه برای گازهای خروجی ، مبدل های کاتالیزوری معرفی شد. برای موثر واقع شدن این مبدل ها، نسبت هوا به سوخت باید کنترل شود. سنسورهای اکسیژن ، میزان اکسیژن موجود در اگزوز را کنترل می کنند و کامپیوتر خودرو ، از این اطلاعات برای تنظیم نسبت هوا - سوخت استفاده می کند. این کنترل قبلا با کاربراتور محقق نمی شد.

 

در واقع انژکتور یا سیستم تزریق سوخت چیزی نیست جز یک دریچه کنترل الکتریکی! این اتفاق با فشرده شدن سوخت توسط پمپ سوخت خودرو رخ می دهد و قابلیت بارها باز و بسته شدن در هر ثانیه را دارد. وقتی انژکتور انرژی می گیرد، یک آهنربای الکتریکی با جابجا کردن پیستون، دریچه را باز می کند. و اجازه خروج سوخت فشرده از طریق یک نازل کوچک را می دهد. این نازل برای تجزیه کردن سوخت طراحی شده تا بتواند براحتی بسازد.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سوخت ,سیستم ,تزریق ,کنترل ,کاربراتور ,خودرو ,تزریق سوخت ,سیستم تزریق ,سوخت خودرو ,خودرو چیست؟ ,گازهای خروجی ,سوخت خودرو چیست؟
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آریا دخت گشت نوین سئو در ایران ارز دیجیتال pi دانشجوی مهندسی کامپیوتر - نرم افزار دانشگاه فردوسی مشهد مطالب طنز!!!خنده بازار!!! ایران در استانبول ترکیه ثبت شرکت Katie Lisa